Sunday 12 July 2015

HANDPHONE DI TEMPAT KERJA

Assalamualaikum.

Hehe so funny tengok screenshot kes doktor kena serang dengan pesakit. Common case lah tapi doktor ni memang terbaik cool saja dia balas xP

Kembali kepada tajuk, selalunya kakitangan kerajaan yang kena maki hamun ni. Terutama apabila rakyat jelata nampak kita pegang fon.

Aku juga seorang kakitangan kerajaan dan berada dalam bidang kesihatan. Seperti seorang doktor, kerja aku sentiasa memerlukan rujukan untuk maklumat terkini berkaitan ubat ubatan.

Sebagai contoh dos ubat, availability ubat, kiraan menggunakan kakulator, banyak soalan daripada HO, pakar yang perlukan valid reference, kena cari journal dan pelbagai lagi. Komunikasi dengan bos pun melalui whatsapp. Email juga perlu diperiksa sepanjang waktu bekerja untuk pekeliling dan maklumat baru daripada bos. Jadi fon tu memang kena sentiasa ada di tangan.

Justeru, bagi masyarakat umum di luar sana, jangan lah pandang slek sangat jikalau kami asyik menghadap handphone. Mungkin ada segelintir yang menyalahgunakan telefon bimbit mereka tapi bagi kerjaya seperti aku, telefon bimbit adalah akses rujukan paling mudah dan penting. Kalau tiada memang masalah! xP

Ketahuilah sesungguhnya fungsi android bukan sekadar bermain COC mahupun Candy crush. Malah lebih daripada itu. huhu. 

No comments:

Post a Comment